Riigikogusse pääsenud nn vanade erakondade viimase poole aasta reklaamikulud olid uute tulijate - Vabaerakonna ja EKRE reklaamikuludest kuni 40 korda suuremad.
- 2015.a riigikogu valimiste reklaamplakatid Foto: Raul Mee
Kõige suuremad reklaamikulud olid IRLil, kes tegi arveid 1,14 miljoni euro eest. Reformierakond ei jäänud ka palju maha, nende viimase poole aasta reklaamikulud olid kokku 1,12 miljonit eurot.
Sotsiaaldemokraatide kulud jäid miljoni alla – 923 397 eurot. Keskerakonna reklaamikulud olid kokku 729 805 eurot, kuid tuleb arvestada, et erakonna kontrollitav Tallinna linn tegi kokku sadade tuhandete eurode eest jõulutervitusi, kommijagamisi ja muid teavitusi.
Riigikogu uued jõud kulutasid reklaamile alla 100 000 euro. Vabaerakond sai hakkama 92 567 euroga ning EKRE-l kulus 27 369 eurot.
IRLi ja EKRE reklaamikulude vahe on seega üle 40-kordne.
Telereklaamide kulusid vaadates on vahed aga veelgi masendavamad. Kui IRL maksis viimase poole aasta telereklaamide eest 413 662 eurot ning sotsid 303 207 eurot, siis Vabaerakonnal telereklaamikulusid polnud ning EKRE sai hakkama 13 000 euroga. Keskerakond kulutas 270 837 eurot ning Reformierakond 218 443 eurot.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.